Mám faktickú... 4 (Spor o liberalizmus a demokraciu)

Aj v ďalšej časti 3. schôdze Národnej rady SR poslanec za Smer-SD Ľuboš Blaha exceloval svojimi faktickými poznámkami. Navyše si nájde čas, aby ich zosumarizoval a poslal "redakcii" Slova.
Počet zobrazení: 4672
lubos_blaha.JPG

Ja som sa naozaj nechcel do tejto diskusie nejako zapájať, ale pán kolega Kuffa, váš prejav, poviem vám to úprimne, sa mi nepáčil. Nepáčil sa mi preto, že Slovensko je sekulárne zriadenie. Slovensko je sekulárna spoločnosť a ja naozaj vám rešpektujem to, že vy ste veriaci človek. Ja nie som veriaci človek, ja som ateista. Mám iný názor na tieto veci (predmetom diskusie bol návrh na liberalizáciu rozvodového konania, ak obaja manželia súhlasia s rozvodom – pozn. red.). A to je v poriadku. Ale vy sa snažíte vnucovať štátu vašu ideológiu a to sa mi zdá byť neadekvátne. Ja rešpektujem manželstvo, rešpektujem lásku. Vy tú diskusiu staviate do roviny, ako keby tí, ktorí boli za liberálnejšiu úpravu, nerešpektovali manželstvo alebo lásku. Tu predsa nejde o lásku. Tu ide o to, či má byť láska pod štátnym dozorom. Kde sa to potom zastaví? Má byť aj reprodukcia pod štátnym dozorom? Budeme sa pýtať štátneho úradníka, či sa smieme reprodukovať? Ak chcete byť konzistentný, prečo nemáme žiadať aj pred vstupom do manželstva súdneho úradníka, keď na konci máme žiadať súdneho úradníka? Čiže tam sú naozaj isté nekonzistencie, ktoré vyplývajú z vašej ideológie. Ja ju rešpektujem, len vás upozorňujem, že už nežijeme v stredoveku, nežijeme v časoch inkvizície, už sa neupaľujú bosorky, už sme naozaj v čase modernej európskej spoločnosti a minimálne diskusia o týchto témach by mala byť na mieste. Ďakujem.

(Mimochodom, reakcia poslanca Š. Kuffu na Ľ. Blahu stála za to, poslanec Kuffa sa priznal, že prvýkrát v živote zočil ateistu: „Ďakujem za pripomienky kolegov a som rád, že sme sa vzájomne počúvali. Budem reagovať viac-menej na kolegu pána Blahu. Budem sa na neho dívať. Ja asi prvýkrát v živote vidím, a možno aj druhýkrát v živote, ateistu. To je čosi ako delikatesné pre mňa, akoby novodobý zjav. Veľmi rád sa stretnem s ním v kuloároch a budem na túto tému ateizmu s ním rozprávať. To je čosi úžasné a šokujúce priam pre mňa, lebo dovolím si povedať, že asi celkom mu nie je jasné a zjavné, že čo je to ateizmus a čo je to ateista. Myslím si. Aj keď učí na vysokej škole... A k tomu stredoveku, ako tu spomínal bosorky, inkvizície a podobne. To je taká obľúbená téma, ale to nie je na parlament, to budeme rozprávať tak kdesi ako bokom, ale stredovek ja nevnímam, pán kolega, ako negatívny. Stredovek je ten, z ktorého aj my dnes žijeme. Mnohé veci a mnohé hodnoty, ktoré nám tuná priniesol. Aj tá sekularizovaná spoločnosť, ktorú ste spomínali, ale kresťanstvo a predovšetkým kresťanstvo za celé stáročia formovalo našu kultúru, umenie, zdravotníctvo, školstvo. Snáď pochybujete o tom? To sú všetko kresťanské hodnoty. Aj keď sa hlásite k ateizmu, ale v skutočnosti sú za tým skutočne kresťanské hodnoty. Teraz to nevyzdvihujem len preto, lebo aj ja som jeden z nich. Ja sa za to nehanbím, že som kresťan. Dnes to môžem aj verejne vyznať, tak ako aj vy ako ateista sa môžete k tomu priznať verejne a nehanbíte sa za to. Ja si to veľmi, veľmi cením, ale to je naozaj na veľmi dlhú diskusiu. Takže potom, poprosím, môžeme si to rozdiskutovať. Ďakujem.“)

*

Ďakujem pekne. Pán kolega Šebej, vážim si vaše argumenty, aj keď s nimi nesúhlasím. Ale do veľkej miery treba povedať, že tento spor je úplne legitímny. Je to spor medzi neokonzervatívnym, elitárskym (a to je odborný pojem, nie pejoratívny) vnímaním demokracie a participatívnym vnímaním demokracie. Ten spor je aj v politológii dnes veľmi aktuálny, spor medzi Giovannim Sartorim a Samuelom Huntingtonom, ktorí očividne sú vaši obľúbení autori, a medzi participatívnymi demokratmi, ako je Robert Dahl, Benjamin Barber atď. Ja mám pocit, že vy príliš zdôrazňujete tú jednu stranu argumentácie, tú neokonzervatívnu, a uchádza vám pointa tých participatívnych argumentov. Na druhej strane si však myslím, že nemožno zužovať otázku participatívnej demokracie len na referendum. Jeden z tých argumentov, ktorý používa aj Sartori, je, a ten je naozaj namieste, že referendum znemožňuje tzv. hru s pozitívnym súčtom, tzv. win-win situáciu. Dochádzame vždy do situácie, že buď ste za, alebo proti, a tým pádom sa stráca priestor pre kompromisy.
Preto existujú aj iné nástroje participatívnej demokracie, ktoré ale môžeme diskutovať: participatívne rozpočty (ako napríklad v Porto Alegre), participatívne stromy (dokonca v hlavnom meste Bratislava taký existuje); existujú formy, ako je ekonomická demokracia, výrobná samospráva (v španielskom katolíckom projekte Mondragón takýto projekt existuje). Čiže, existujú rôzne formy participatívnej demokracie. Ja by som naozaj tu diskusiu nezužoval iba na referendum. Posledná poznámka: naozaj s tým Hitlerom, to bolo preháňanie (F. Šebej spochybnil referendum odkazom na referendá, ktoré zneužil Hitler počas svojej vlády – pozn. red.). Lebo ten Hitler vyhral voľby. Zrušíme preto voľby? To sa takto tento druh argumentácie naozaj dá ľahko zneužiť. Ja by som sa chcel vrátiť do odbornej roviny: naozaj je tu spor medzi neokonzervatívcami a participatívnymi demokratmi a treba naozaj povedať po pravde, že ľavica stála vždy na strane participácie, čiže v tomto spore naozaj nemôžem stáť na vašej strane. Ďakujem.

*

Na jednej strane som rád, že slovenská neoliberálna pravica konečne objavila význam progresivity, to je naozaj fajn, ale na druhej strane je mi trošku ľúto, že táto naša slovenská neoliberálna pravica nepochopila (a teraz nemám na mysli pána Matoviča, ako skôr predkladateľov zo SaS), že princíp progresivity má zmysel v rámci daní, ale nie v rámci demokracie (prerokovával sa návrh SaS, aby sa progresívne odstupňoval príspevok štátu politickým stranám, s tým, že SMER-SD ako strana s najvyšším ziskom vo voľbách, by ako jediný dostal nižší príspevok – pozn. red.). V rámci daní, kde ide o mzdy, kde ide o zisky, v rámci trhovej džungle naozaj má zmysel pomáhať tým slabším, ale v rámci demokracie ide o reprezentáciu občanov a tam tento princíp nefunguje. Politické strany totižto nie sú súkromné firmy a politika nie je podnikanie – to je to, čo mnohí SaS-kári doteraz nepochopili. Prostriedky pre politické strany sú prostriedky na udržanie zastupiteľskej demokracie. Kedysi takéto niečo nebolo treba  - bohatí whigovia a toryovia vo Veľkej Británii mali dosť zdrojov na to, aby si zaplatili svoje politické strany. Ale problém mali robotnícke strany, ktoré reprezentovali chudobných ľudí a nemali odkiaľ vyzbierať peniaze. Čiže princíp toho, že „my máme peňazí dosť, my pravičiari a naozaj nepotrebujeme ďalšie príspevky“, to sa nedá aplikovať na demokraciu. Progresivita v trhovom systéme má zmysel preto, lebo ide o hodnotu solidarity s ľuďmi, a to povedal môj predrečník veľmi správne – s ľuďmi.  S ľuďmi, ktorí majú prečo vzbudzovať súcit, lebo majú zlú materiálnu situáciu. Vo mne však naozaj strany, ako je SaS, súcit nevzbudzujú – teda určite nie kvôli ich finančnej situácii, možno kvôli iným dôvodom. Takže aplikovanie princípu solidarity na oblasť demokracie je v tomto prípade absolútnym nepochopením demokracie. Ďakujem.

*

Pán kolega Chren
, dovoľte mi v súvislosti s vaším (podľa mňa) absurdným návrhom (SaS sa snažila urobiť z tzv. dňa daňovej slobody na Slovensku pamätný deň – pozn. red.) zacitovať slovenského ekonóma Michala Poláka a jeho článok „Deň daňovej slobody? Sviatok hlúposti, chudoby a ohrozenia“. Pán Polák sa vo svojom článku odvoláva na amerického ekonóma Paula Krugmana, ktorý odhaľuje jeden z obľúbených pravičiarskych trikov, totiž meranie slobody. A teraz citujem: "Čuduj sa svete, úroveň slobody je štatisticky významne spojená s nižšou úrovňou vzdelania, menšou hustotou obyvateľstva, nižším HDP na obyvateľa, zvýšenou detskou úmrtnosťou, zvýšenou nehodovou úmrtnosťou, zvýšeným výskytom samovrážd, zvýšenou úmrtnosťou v súvislosti so strelnými zbraňami, zníženým priemyselným výskumom a vývojom a zvýšenou príjmovou nerovnosťou. Nuž, kto by to bol povedal. Chcete veľkú mieru ekonomickej a osobnej, daňovej slobody? Vitajte na Divokom zapadákove: nevzdelanom, riedko osídlenom, chudobnom a nebezpečnom. Je skutočne len náhodou, že tento opis tak veľmi pripomína iný slávny opis toho, ako bol kedysi život ,osamelý, chudobný, ohavný, hrubý a krátkyʻ?“ píše Michal Polák. Pán kolega, platí, že čím viac daňovej slobody, tak ako ju definujete, tým horšia je životná úroveň. To naozaj štatisticky platí. Porovnajte si krajiny ako je Švédsko s krajinami, ako sú rozvojové štáty, ako je Burkina Faso, alebo Bangladéš, to sú asi vaše vzory - to ďakujem pekne.

*

Pán kolega Matovič, je milá tá vaša snaha (poslanec Matovič apeloval na sociálnych demokratov zo Smeru a liberálov zo SaS, aby sa cez prestávku dohodli na tom, čo je to sloboda – pozn. red.), len naozaj tam, a to myslím uznajú aj páni liberáli zo SaS, je vážny rozdiel medzi tým, ako vnímame slobodu. Je to vážny ideový rozdiel. Sú dva typy slobody - pozitívna sloboda a negatívna sloboda (aspoň podľa jedného britského liberála Isaiaha Berlina). A tá pozitívna sloboda hovorí o slobode k niečomu, o slobode k sebarealizácii, kdežto tá negatívna sloboda, o ktorej hovoria neoliberáli, hovorí iba o slobode od niečoho, najmä od štátu a táto sloboda väčšinou speje k slobode bohatých ľudí a chráni ich vlastnícke práva pred tým, aby ich štát zdaňoval a tak ďalej, kdežto tá naša sloboda, pozitívna sloboda, sloboda k niečomu sa snaží naozaj reálne dať ľuďom príležitosti, šance, aby mohli tú svoju slobodu využívať, a to sú najmä chudobní ľudia, ktorí tieto šance nemajú, aj keď formálne možno majú všetky tie slobody, ktoré im dáva ústava. To znamená, že predpokladom slobody, pozitívnej slobody, je sociálny štát a vysoká miera progresívneho zdaňovania aj redistribúcie od bohatých k chudobným. Tam je ten zásadný rozdiel medzi socialistami a liberálmi, ktorý, žiaľ, sa nedá takýmto jednoduchým spôsobom preklenúť. Ten zásadný spor je o tom, že my ľavičiari si naozaj nevieme predstaviť situáciu a nevieme ju morálne zdôvodniť, že niekde „slobodne“ deti umierajú od hladu. „Slobodne“ umierať od hladu, to sa naozaj podľa môjho názoru nedá. Ďakujem.

Predchádzajúce časti nájdete tu:

Ľuboš Blaha: Mám faktickú...

Z parlamentných lavíc: Mam faktickú... 2

Mám faktickú... 3 (Bitka o Európu)

 

 

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Komentáre

Obrázok používateľa Anonymný
#1
(neuvedené)
03. júl 2012, 10:39
Čudujem sa, že roky rokúce libertaniánov celebrujúcich odstrašujúci "deň daňovej slobody" nikto neuzemnil jednoduchým prepočtom: milionári majú deň daňovej slobody okolo troch kráľov a niektorí lúzri makajú na "dlhovú službu" štátu až do Všech svätých. Naši "milovaní" milionári zdaňujú-nezdaňujú svoje príjmy ( do daňových rajov zaplatia "všimné" a celý zisk si odvezú) kupujú bez DPH drahé autá, bývajú v domoch, napísaných na firmy, firma zaplatí zdravotnú starostlivosť i golfový turnaj...( exminister Miháľ poradí ďaľšie šibalstvá, ako neplatiť dane). Odhadujem, že 2% na dane z toho čo utratia je naozaj najhornejšia hranica ich solidarity ( A v prepočte je to oných šesť januárových dní do Troch kráľov). Zato mukl "slobodného" kapitalizmu zaplatí 21% DPH aj z "vymočenia sa" na verejnom WC, pridá spotrebné dane, poplatky za poplatky,...z príjmu, z ktorého mu už odrezali temer polovicu... Zblbli nás tak, že pozeráme na štát, ako na celebritu (obdivujeme "sociálny štát") a prehliadame, že štát je drsný dráb, ktorý neorezáva bedač na "bohumilé" zdravotnícke a sociálne potreby, či vzdelávací systém. Kapitalistický štát je najmä zariadenie na holenie bedače: z príjmu zoderie viac ako 40 %, z výdajov 25-30% ( okrem DPH aj spotrebné dane, poplatky a pod.). Sedem desiatkov platíme jeho veličenstvu "Zlatému teľaťu".... kde sú tie rozprávkové doby, keď chudoba platila iba desiatky....
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
03. júl 2012, 13:13
súhlasím s vami.
Obrázok používateľa Anonymný
#2
(neuvedené)
03. júl 2012, 14:59
Ľuboš, robíte záslužnú osvetovú prácu a je výborné, že to zverejňuje aspoň Slovo. Škoda, že senzáciechtiví novinári si nevšímajú tieto ostré a vtipné poznámky zároveň.

Po prečítaní niektorých "faktických" som rád, že ste v parlamente, nech to mnohým kvákalom a sebavedomým kariéristom znepríjemní život. Viete, ľudia by im od pľúc povedali aj oveľa tvrdšie slová...
Obrázok používateľa Anonymný
#3
(neuvedené)
03. júl 2012, 17:27
Nic proti ostrovtipu,pohotovosti a uhladenosti jeho vyrokov.Tiez som mu fandil.Aj napriek tomu,ze velmi slusne argumentuje u mna uz vystielal municiu a skoncil na teme eurovalovu v SRO.Obhajovat neobhajitelne je kompromitujuce.Osobne kinderakov nemam rad a este potrva mozno 10 rokov kym sa vyprofiluje a bude z neho citit skusenost.Mozno z neho bude,slusny politik.Ale nesmie velmi vytrcat,aby ho skoro neodstavili.Zatial vsak iba pekne reci a idealy...
Obrázok používateľa Anonymný
#4
(neuvedené)
04. júl 2012, 07:02
Spomenula sa participácia (v Bratislave).Škoda len, že predstaviteľ SMERu - najsilnejšej strany, ktorá by mohla participácii spraviť peknú reklamu - o tom hovorí, no nikde inde, na žiadnom plagáte, nástenke a vôbec nikde okrem stranky utopie (ktora je pomerne neprehladna) sa o tomto nerozprava. Tak ak maju SMER naozaj tak blízko k participácii, prečo toľké TICHO??? Treba to propagovať trochu viac, nech občania vedia o tom...
Obrázok používateľa Anonymný
#5
(neuvedené)
04. júl 2012, 18:24

"Jeden z tých argumentov, ktorý používa aj Sartori, je, a ten je naozaj namieste, že referendum znemožňuje tzv. hru s pozitívnym súčtom, tzv. win-win situáciu. Dochádzame vždy do situácie, že buď ste za, alebo proti, a tým pádom sa stráca priestor pre kompromisy,..." Ľ.B.

*************************************

Zdá sa, že poslanec Blaha medzi "stredne tupými a nesčítanými pravicovými poslancami" má vysokú intelektuálnu prevahu. Takto ho asi nikdy nenachytajú na "hruškách", lebo ani nemajú šajnu kde je "hruškový sad"!

Odporúčam poslancovi Blahovi doštudovať teóriu "win win" napr. "zadarmo" z knihy:

http://ocean.tamu.edu/lcampbell/WIGS/covey_stephen_-_the_seven_habits_of_highly_effective_people.pdf

Tam sa dozvie, že situácia vyhrám vyhráš nie je založená v žiadnom prípade na kompromise, ale na hľadaní tretieho najlepšieho riešenia!

Takže "jeden z tých argumentov, ktorý používa aj Sartori" je "postavený na vode", lebo nemá s porozumením preštudovaného ani diela američana Stephena Coveya. Sartori je zrejme "podobný chytrák" ako náš libertínsky cap záhradník Kaník.

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
04. júl 2012, 18:45

"Participacia Spomenula sa participácia (v Bratislave).Škoda len, že predstaviteľ SMERu - najsilnejšej strany, ktorá by mohla participácii spraviť peknú reklamu - o tom hovorí, no nikde inde, na žiadnom plagáte, nástenke a vôbec nikde okrem stranky utopie (ktora je pomerne neprehladna) sa o tomto nerozprava. Tak ak maju SMER naozaj tak blízko k participácii, prečo toľké TICHO??? Treba to propagovať trochu viac, nech občania vedia o tom..." Bonde Fumegante

***********************

Participácia má význam ak sa vzťahuje na drvivú časť rozpočtu samosprávy, nie na °% (promile) (menej ako 1%) bratislavského rozpočtu.

Takto je to len "ochutnávka" participatívnej demokracie, či skôr splnenie snov jednej MVO (Utópia)

V celku ma pobavil vaša trochu provokačná otázka: "Tak ak maju SMER naozaj tak blízko k participácii, prečo toľké TICHO???"

Odpoveď je úplne jednoduchá. Smer je centristická populistická strana, takže ak aj niečo také ako samosprávnu participáciu nejaký radikálný ľavicový "odpadlík" propaguje, tak to nie je rozhodne centristický buržoázny názor "hard core" zo Súmračnej 27!

Pretože hard core je za tvrdú centralizáciu oligarchie a nie za decentralizáciu v prospech "uličnej lúzy", ktorá by mala o niečom rozhodovať.

Predsa ide o lukratívne kšefty samosprávnych poslancov, ktoré nik nedokáže efektívne skontrolovať! Kde má Smer značnú časť kšeftov chtivých poslancov. Participácia je ohrozenie ich centristických záujmov, pretože ak si ľudia niečo participatívne navrhnú, odhlasujú, poskladajú sa na to, tak si to aj dôslednejšie skontrolujú. A takto je po lukratívnych poslaneckých a primátorských kšeftoch a predsa o to im nejde? Alebo áno?

Obrázok používateľa Anonymný
#6
(neuvedené)
05. júl 2012, 08:01

"... poslanec za Smer-SD Ľuboš Blaha exceloval svojimi faktickými poznámkami. Navyše si nájde čas, aby ich zosumarizoval a poslal "redakcii" Slova."

"Ja som sa naozaj nechcel do tejto diskusie nejako zapájať, ale pán kolega Kuffa, váš prejav, poviem vám to úprimne, sa mi nepáčil. Nepáčil sa mi preto, že Slovensko je sekulárne zriadenie. Slovensko je sekulárna spoločnosť a ja naozaj vám rešpektujem to, že vy ste veriaci človek. Ja nie som veriaci človek, ja som ateista. Mám iný názor na tieto veci (predmetom diskusie bol návrh na liberalizáciu rozvodového konania, ak obaja manželia súhlasia s rozvodom ? pozn. red.). A to je v poriadku. Ale vy sa snažíte vnucovať štátu vašu ideológiu a to sa mi zdá byť neadekvátne. Ja rešpektujem manželstvo, rešpektujem lásku. Vy tú diskusiu staviate do roviny, ako keby tí, ktorí boli za liberálnejšiu úpravu, nerešpektovali manželstvo alebo lásku. Tu predsa nejde o lásku. Tu ide o to, či má byť láska pod štátnym dozorom.

*******************************

Ani sa mi nechce rozoberať paradoxný fakt, že pseudo "sekulárny" štát je postavený na cyrilo-metodejskej tradícií, podporenej Vatikánskou zmluvou, ktorá ma vyššiu právnu silu ako Ústava SR!(čo ma dostatočne štve ako antiklerikálnu kresťanskú socialistku) Preto prejde rovno k závažnejším argumentom.

Aj napriek tomu, že si Ľuboša Blahu vysoko vážim, s tým jeho "excelovaním" nie som si už až taká istá. Skôr to vidím tak, že nemá rovnocenných súperov v opozícií. Nie je PhDr. ako PhDr. (Blaha a Kuffa)

1, Vyhlasuje, že je ateista. Jeho filozofický pseudo vedecký názor mu neberiem, ale poukazujem na fakt, že ak by sa touto problematikou tak hlboko zaoberal ako sociálnou spravodlivosťou, tak by poctivo dospel, že je maximálne agnostik.

Ateista popiera existenciu Boha, čiže popiera to, čo podľa neho neexistuje. Čo je to vlastne poprietie ničoho?

Alebo z matematického aspektu negácia negácie? (poslanec Blaha má pravdepodobne gympel, čiže dostatočné matematické základy, aby pochopil, čo matematický "vedecký" tvrdí?)

2,Vo faktickej uviedol:"Ja rešpektujem manželstvo, rešpektujem lásku. Vy tú diskusiu staviate do roviny, ako keby tí, ktorí boli za liberálnejšiu úpravu, nerešpektovali manželstvo alebo lásku. Tu predsa nejde o lásku."

Pán poslanec Blaha, pokiaľ by ste sa touto problematikou hlbšie zaoberali, tak by ste vedeli, že len samotná gréčtina má niekoľko diametrálne odlišných termínov pre lásku. Vy pravdepodobne si lásku pletiete so zamilovanosťou, čo nie je viac ako biochemický proces v mozgu, keď je vylučovaný hormón zamilovanisti (eltylfenyllamin). Nie nadarmo sa hovorí, že zamilovaný človek je rovnako naivný ako opitý somár.

Uvediem aspoň niekoľko termínov vyjadrujúcich lásku.

- eros = pohlavná milenecká láska

- fileo = priateľská láska (odtiaľ ľudomilnosť filantropia) - charitas = nezištná (rozdávajúca) láska k blížnemu v núdzi.

- agapé = nadprirodzená (metafyzická) láska. Je to Božia láska vyliata v srdciach veriacich, o čom vy ako "ateista"(?) nemáte ani šajnu!

3, Pre lepšie pochopenie uvediem, že kresťanské manželstvo je založené na Kristových slovách. Tzn. že muž a žena sú jedno telo, čiže predstavujú jedniný organizmus. Kristus tu nevyjadril žiaden stupeň citov či zamilovanosti, ale skutkový stav egalitárnej organickej komplementárnosti.

Inými slovami povedané - muž a žena tvoria v manželstve rovnocenný vzájomne sa doplňujúci organický pár. Podobne ako tvoria anorganický komplementárny pár napr. sláčik a husle, tranzistory v elektronickom obvode v tzv. komplementárnom zapojení, kľúč a zámok, ...

Preto komplementárne časti (mužská a ženská) boli manželstvom spojené (verejným sľubom (záväzkom) pre spoločnosť) ako vzájomne sa doplňujúci súčasti páru, ktorý nemá takmer nič spoločné s hormonálnym stavom v organizme.

Zamilovanosť sa dá prirovnať ku chuti k jedlu, ktorá dáva pocit uspokojenia, ale s udržaním organizmu v dostatočnej kondícií má málo spoločné. Ak je pokazený napr. žalúdok, tak môžeme mať chuť akúkoľvek veľkú na veľmi dobré jedlo a nič nam to neprospeje.

RESUME:

Zdegradovať manželstvo na úroveň prchavej "lásky" čiže zamilovanosti je zrovnateľne nezodpovedné, asi tak ako keď nám prestane chutiť, tak "libertínky" nezodpovne prestaneme jesť. Čím de facto zničíme neuváženým konaním (liberálnym rozvodom) relatívne zdravú bunku (komplementárny parcipatívny organizmus)celkového organizmu tvoriaceho spoločnosť.

Ľuboš spomeňte si na zdôvodnenie slobody podľa Roberta Nozicka. Podľa libertínskej slobody nemusíme nič, čo nám neukladá zákon. Zároveň starostlivo uvážte, čo vlastne proti vášmu vnútornemu presvedčeniu presadzujete? Je v podstate úplne jedno, či sa jedná o libertínske vnímanie slobody ohľadom majetku, ktoré nám ľavičiarom veľmi vadí, ale ak sa jedná o libertínske vnímanie základnej bunky spoločnosti (manželstva a rodiny)umožňujúce "slobodomyšlienkárske" rozvody, tak už zrazu nie, ale práve naopak ???

Tu nejde o to, čo štát bude nariaďovať, ale o prežitie relatívne zdravého organizmu, ktorý sa dostal z "citových dôvodov zamilovanosti" do krízoveho stavu. Inými slovami povedané presadzujete zničenie relatívne zdravého organizmu v dočasnej kríze dohodou ako nejakého majetku???

Prečo nenecháte slobodomyšlienkársky skrachovať Grécko, Írsko, Portugalsko, Taliansko, Cyprus, Španielsko,... a rozpadnuť EU ako spoločný organizmus? Lebo myslíte na seba a svojich blížnych aké by to malo následky. Tu už nejde len o city a pocity, ale o zodpovednosť k ostatným komplementárnym častiam organizmu.

Takto podobne myslite najmä na deti rozvádzajúcich sa, potom na svokrovcov, svatovcov, starých rodičov, a ďalších príbuzných,... pri libertínskom rozvode na základe slobodomyšlienkárskej dohody!

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
06. júl 2012, 04:40
...najviac subjektivizmu je v "mojom" hodnotení čoho-(koho-) koľvek. A preto, hoci si neodopieram pôžitok povedať svoj subjektívny názor ( iný nemám), veľmi sa strážim, aby som sa nestal členom "výboru" pre kádrové otázky. Myslím, že k demokracií patrí aj rešpekt prednostiam ( ba dokonca aj slabinám) iných. Bránim sa tomu i tak, že sa vyhýbam diskusií s hlupákmi. Ako hovoril J.S.Lec: ... s hlupákmi sa nehádaj, ľudia si vás budú pliesť... V takejto schéme potom netreba lapidárne argumentovať: oponent pozná i sám, kedy začína liezť na nervy svojou performáciou... Ale o tretej osobe (v neprítomnosti) len dobre, že... Inak, rád by som s Vami intenzívnejšie spolupracoval i na inom než diskusia ( skúste, prosím, kontaktovať mail rozvaha@mail.t-com.sk)
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
07. júl 2012, 06:41
"Ako hovoril J.S.Lec: ... s hlupákmi sa nehádaj, ľudia si vás budú pliesť... V takejto schéme potom netreba lapidárne argumentovať: oponent pozná i sám, kedy začína liezť na nervy svojou performáciou... Ale o tretej osobe (v neprítomnosti) len dobre, že... Inak, rád by som s Vami intenzívnejšie spolupracoval i na inom než diskusia ( skúste, prosím, kontaktovať mail rozvaha@mail.t-com.sk)" Juraj Janošovský

********************************

Neviem či som vás správne pochopila, ako ste to mysleli s tým citátom a treťou osobou. Reagovali ste na môj príspevok, tak som v rozpakoch.

Vzhľadom k tomu, že sa vyjadrujem jasne a jednoznačne, tak mám problém pochopiť, či ste tým hlupákom nemysleli práve mňa. Ak áno, tak v tom prípade by ste nielen u mňa klesli poriadne hlboko!

Ja sa viem poučiť aj od bezdomovca a nepovyšujem sa nad neho. Pretože nie som taká premúdrela a pyšná, či namyslená, aby som sa nedokázala učiť zo skúsenosti aj prostého človeka, nie to už od vysokoškolský vzdelaného.

Pridám aj ja jeden citát od Pavla z Tarzu:

"3 Nebuďte láskaví a jednomyseľní iba z vypočítavosti, nechcite žať vďačnosť a uznanie, ale dožičte ho aj iným.

4 Nemyslite iba na seba a na vlastné blaho, radšej rozmýšľajte, ako prospieť iným.

5 Osvojte si zmýšľanie Ježiša Krista,

6 ktorý - hoci sám bol Boh -- nedomáhal sa božských nárokov,

7 zriekol sa slávy a moci a ochotne prijal úlohu najobyčajnejšieho človeka.

http://www.biblegateway.com/passage/?search=List+Filipanom+2&version=NPK

Z uvedeného vyplýva, aby ste hoc aj politických oponentov s iným názorom považovali za dôstojneších od seba. Lebo klesnete na úroveň poslanca Jarjabka, ktorého "názor" zachytili ruchové mikrofóny keď vulgárne komentoval kolegu Janiša. PS: Ak chcete Ľuba Blahu kontaktovať, tak si ho vyhľadajte cez google. Ak zadáte Blahove meno a priezvisko, tak nájdete aspoň jeho dve e-mailové adresy.

Nechcem byť impertinentná, ale kontakty, emaily a tel. čísla na seba zverejňujú len ***** "na spoluprácu". Za to vás rozhodne nepokladám.

na spoluprácu"
Obrázok používateľa Anonymný
#7
(neuvedené)
08. júl 2012, 03:45
by som povedal, že asi sem-tam závidíme, že naše názory, lebo "aj my by sme tak vedeli" sa objavujú na fóre najvyššom. Buďme radi. Naši poslanci ani ich asistenti asi príliš nenavštevujú domácu "Library of Congress" a na náhrobkoch slovenských politikov sa len ťažko objaví zásluha za založenie univerzity (univerzít by bolo nadostač, len jeffersonov je primálo). VUML tiež nemusia navštevovať, takže treba tých insitných ideológov školiť, školiť a školiť aspoň v pléne. Cez prázdniny si oddýchnu,a pol národa s nimi, na Pláži 33.
Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
08. júl 2012, 04:21
s fenyletylamínom bohužiaľ neobstojí, na to je treba aspoň monoamínoxidázu. Ale DOKOPY sme dobrí !!! :-)))
Obrázok používateľa Anonymný
#8
(neuvedené)
08. júl 2012, 04:59

"Ja som sa naozaj nechcel do tejto diskusie nejako zapájať, ale pán kolega Kuffa, váš prejav, poviem vám to úprimne, sa mi nepáčil. Nepáčil sa mi preto, že Slovensko je sekulárne zriadenie. Slovensko je sekulárna spoločnosť a ja naozaj vám rešpektujem to, že vy ste veriaci človek." Ľ.B.

**************************

pri jeho extrémne vysokom IQ (bez irónie) tak mu to napíšem po lopate.

1, Slovenská republika nie je sekulárny (ateistický) štát, hoci máme skomolenú ústavu! Lebo potom by cca 87% veriacich bolo menšinou, čo je nezmysel!!! Nech si láskavo pozrie výsledky sčítania ľudí od buržoázneho prevratu v r. 1989

Odporúčam pozrieť poslancovi Blahovi, čo znamená slovo sekulárny (nie bežbožný, ateistický), ale pre ľudí zo sveta na sociálnom a morálnom dne.

Viac na: Sekulárny inštitút

2, Vôbec sa mi nepáčila poslancová Blahová reakcia na poslanca Kuffu, ktorý mal hlbokú objektívnu pravdu, ku ktorej dospel dlhodobými skúsenosťami a praxov s tými za ktorých bojoval v NR SR!!!

Aby to poslancovi Blahovi raz došlo, tak by sa musel vedieť empatický vcítiť, čo Marián a Štefan Kuffovci robili a robia pre stovky tých najbiednejších občanov SR.

Dopriala by som Ľubošovi Blahovi starať sa o rodičov, ktorí by boli notorickí alkoholici, popritom by mu napr. otec bol gemblér a matka drogová narkomanka.

Som si istá, že by sa len z týchto svojich dvoch najbližších ľudí jedného dňa zbláznmil ak by sa mal o nich starať!!! Aby pochopil do koho rýpal, tak nech si tento modelový príklad 50 násobne umocní "exponenciálnym" radom, lebo takto problémy natrastajús ľuďmi o ktorých sa Kuffovci starali a starajú!

Ak by sa mu o takýchto rodičov na sociálnom a morálnom dne Kuffovci postarali, tak by Marianovi a Števovi Kuffovcom bozkával nohy!!!

3, Takúto obetavú sociálnu prácu s ľuďmi v sociálnom a morálnom bahne nebude robiť pravdepodobne ani on a ani žiaden ateista a za žiadne peniaze!!!Nech si poslanec Blaha pozrie na nete Zariadenia Inštitútu Krista Veľkňaza

Pod pôsobnosť IKV v Žakovciach patria 4 zariadenia:

- Dom Božského Srdca Ježišovho v Žakovciach

- Dom nepoškvrnenej Panny Márie v Žakovciach

- Dom Božieho Milosrdenstva v Ľubici (Tento viedol Štefan Kuffa)

- Združenie "Áno pre život" v Rajeckých Tepliciach

Nech si pozrie aspoň túto seminárku,

Ištitút Krista Veľkňaza

aby vedel na budúce do koho rýpe, keď porovná to čo vidno za ním /pár kníh bez žiadneho hmatateľného praktického významu, ktorých hodnotu do budúcnosti nespochybňujem v žiadnom prípade/. RESUME: Nech si poslanec Blaha pozrie stránky po zadaní do Google: Inštitútu Krista Veľkňaza, ak sa mu nebude chcieť ísť pozrieť do Žakoviec a Ľubice na sociálne veľdielo Kuffovcov.

Potom si asiporiadne rozmyslí do koho bude najbližšie vyrývať pre potlesk bezbožnej/U>smeráckej klaky platenej z našich daní!

Nech porovná svoje ambície aspoň takto tvrdo bojovať za lepší život chudobných ako Kuffovci?

Nota Bene

Aj keď nie som katolíčka, aj napriek tomu má v hlbokej úcte takých obetavých ľudí ako sú Štefan a Marián Kuffovci, nech sú v akejkoľvej cirkvi, či politickej strane!!!!!

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
08. júl 2012, 05:34

"s fenyletylamínom bohužiaľ neobstojí, na to je treba aspoň monoamínoxidázu. Ale DOKOPY sme dobrí !" Fedor

*********************************

Nechcem do nekonečná opakovať otrepanú formulku všetko je na webe a ak ste v pochybnostiach používaj google.

Nie sú podľa vás "zamilovaní jedinci sú len náhle zaplavení radom biologicky aktívnych látok a hormónov charakteru prírodných opiátov (čiže vlastne drog). Láska je vlastne chemická formula C8H11N. Ide o štruktúrne jednoduchý fenyletylamín (FEA) - "palivo lásky", hormón skupiny amfetamínov. Je produkovaný limbickým systémom mozgu v riadiacej centrále pocitov, čo je časť mozgu zodpovedná za všetky emócie."

Viac na:

"láska" z biochemického hľadiska>

chémia lásky >

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
08. júl 2012, 05:48

Naši poslanci ani ich asistenti asi príliš nenavštevujú domácu "Library of Congress" a na náhrobkoch slovenských politikov sa len ťažko objaví zásluha za založenie univerzity (univerzít by bolo nadostač, len jeffersonov je primálo). VUML tiež nemusia navštevovať, takže treba tých insitných ideológov školiť, školiť a školiť aspoň v pléne. Cez prázdniny si oddýchnu,a pol národa s nimi, na Pláži 33." Fedor Macášek

***************************

Naši poslanci by mali začať chodiť do kostolov, zborových domov, modlitební a nie na "Library of Congress" a pozerať Farmu a Pláž 33 a iné stupidnosti ponúkané našiími zvrhlými mediálnymi inštitúciami! Majú deficity v morálke, úcte k chudobnému človeku a Bohu

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
08. júl 2012, 05:55

"...univerzít by bolo nadostač, len jeffersonov je primálo). VUML tiež nemusia navštevovať..." Fedor

****************************

My tu nepotrebujeme ani modré jeffersonské, ani červené leninské vymývačky mozgov, kde vás nenaučia milovať blížneho svojho ako samého seba!

Obrázok používateľa Anonymný
(neuvedené)
08. júl 2012, 08:34
Ospravedlňujem sa za náznakovú symboliku. Ani Vás, ani Ľ.B. určite nepovažujem za ľudí, s ktorými sa nechcem sporiť...Naopak, práve často sa snažím vyprovokovať polemiku tam, kde sa mi zdá, že (mňa vrátane) môžeme pokĺznuť po povrchu vecí. V mojej replike išlo najmä o to, že považujem za potrebné, striktne sa vyhýbať hodnoteniu osoby oponenta. (Proti kádrovému ciachovaniu niet obrany...) A zazdalo sa mi, že bude namieste naznačiť obavy zo skĺznutia týmto smerom...Najmä mi však išlo o to, že pre neho (Ľ.B.)- ako "tretieho" neprítomného (myslím, že sa zhodneme, je relatívne dosť vzdelaný a inteligentný) nie je potrebné všetko lopatizovať (že pochopí aj jemný náznak). Chápem, že sa nedá vždy odmyslieť od toho "kto to hovorí", len sa obávam, že ak začneme veci v diskusii hodnotiť podľa toho, kto to hovorí, zpravidla to skončí na stále ostrejších vyjadreniach ( resp. ostrejších vidlách).

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984