Otrasná štatistika

Nehodovosť pre nedodržiavanie maximálnej povolenej rýchlosti práve na území miest a obcí, čiže v obývanom území je skutočne alarmujúca. Tento problém sa dostal dokonca do takej vážnej fázy, že podľa Správy o bezpečnostnej situácii v SR v roku 2006 ...
Počet zobrazení: 2234

Nehodovosť pre nedodržiavanie maximálnej povolenej rýchlosti práve na území miest a obcí, čiže v obývanom území je skutočne alarmujúca. Tento problém sa dostal dokonca do takej vážnej fázy, že podľa Správy o bezpečnostnej situácii v SR v roku 2006 – ktorá bola vypracovaná už za pôsobenia ministra R. Kaliňáka – sa najviac havárií z dôvodu prekročenia maximálnej rýchlosti stalo práve vo vnútri obcí a miest. „Problémy v dopravnej bezpečnosti spôsobuje pokles úrovne disciplíny účastníkov cestnej premávky pri dodržiavaní predpisov a nedostatočný dohľad príslušníkov Policajného zboru na dodržiavanie pravidiel cestnej premávky“, píše sa v správe. Podľa nej v roku 2006 stúpol počet dopravných nehôd o 2 042 a najviac (54 962) ich zapríčinili vodiči motorových vozidiel. Správa konštatuje, že rýchlosť zapríčinila 8 588 dopravných nehôd. Najviac nehôd sa stalo v obci (45 449), na cestách I. triedy sa stalo 13 216 dopravných nehôd a na diaľniciach ich bolo 1 341. Hlavnou príčinou dopravných nehôd s následkom na zdraví bola neprimeraná rýchlosť (1 860). V roku 2006 zahynulo na slovenských cestách pri dopravných nehodách 579 a vlani 627 ľudí. Počet dopravných nehôd v obidvoch rokoch prevýšil šesťdesiattisíc. Vlaňajšie štatistiky ukazujú, že priemerne pri každej deväťdesiatej siedmej havárii ktosi zahynul. Zvýšil sa aj počet nehôd, ktoré zanechali na ich účastníkoch trvalé následky – takéto kolízie tvoria bezmála 14 percent z celkového počtu. Každý rok dopravné nehody vygumujú z mapy Slovenska jednu menšiu dedinu so šesťsto obyvateľmi. Aj keď sa v posledných desiatich rokoch počty vyhasnutých životov pri haváriách udržiavajú zhruba na tej istej úrovni, šesťsto obetí za rok je veľmi vysoké číslo. Bezmála deväťdesiatpercentný podiel na vlaňajšej nehodovosti majú vodiči. Pri haváriách, ktoré zavinili, prišlo o život 479 ľudí (76,4 percenta z celkového počtu usmrtených). Prieskum Európskej únie ukázal, že Slovensko má zlé a nebezpečné cesty. V rebríčku bezpečnosti európskych ciest, ktorý podľa počtu usmrtených na stotisíc obyvateľov v dvadsiatich troch krajinách spoločenstva zostavil výbor EÚ pre dopravnú bezpečnosť a nórska dopravná služba, sme obsadili ôsme miesto od konca s indexom 12,6. Ešte horšie je to so stavom ciest na území miest a obcí. Ani cesty vyššej kategórie často nespĺňajú normy. Kamióny vyjazdia koľaje, dlho sa čaká na opravu. Stav vozoviek pritom výrazne vplýva na ovládateľnosť vozidiel. Na cestách v obciach deformuje rozhorúčený asfalt mestská hromadná doprava.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984