Práve vychádza Slovo č. 29/2009

Oddnes nájdete v novinových stánkoch najnovšie číslo Slova. Na našej stránke sa jeho obsah objaví v piatok na poludnie. Obsah čísla 29/2009 tvoria nasledovné články:
Počet zobrazení: 1330

Oddnes nájdete v novinových stánkoch najnovšie číslo Slova. Na našej stránke sa jeho obsah objaví v piatok na poludnie. Obsah čísla 29/2009 tvoria nasledovné články: 29/2009 – Maximalizácie zisku mzdy V nedávnom vydaní Financial Times sa objavil članok pod názvom Koniec éry thatcherizmu. Jeho autor Gideon Rachman nadhodil, že „tridsaťročný experiment jednoducho zlyhal“. Ďalej tvrdí, že princípy thatcherizmu utrpeli zásadný úder „aj tým, ako bankári priviedli svoje inštitúcie do bankrotu, pričom si naďalej vyplácajú multimilionové odmeny a obscénne penzie.“ [autor: Dušan Krnáč, kategória o trendoch] 29/2009 – Dobrá veda obstojí v každom hodnotení Podnet na tento rozhovor dalo nedávne vyjadrenie predsedu SAV, podľa ktorého sa za posledných dvadsať rokov na Prif UK niektoré odbory a zamerania vôbec nemenia, napríklad na chémii sa podľa neho od čias jeho štúdia vôbec nemenil počet katedier ani odbory. Z čoho podľa vás vyplýva toto konštatovanie na adresu vašej fakulty? [autor: Profesor RNDr. Ivan Černušák, DrSc, kategória rozhovor] 29/2009 – Moje kultúrne leto Reportáž z prvej polovice prázdnin Medardova kvapka už nepadala na prepitú zem, rozpadávala sa do vzduchu. Prítmie a vlhkosť ako v trópoch. Nič neschlo, keď vyšlo slnko, zem sa ešte aj sparila. V komore nám navlhli múry i dlážka, z okien starých pivníc vial zápach potuchliny. Na Morave a v Čechách sa valili prívalové dažde. Myslela som na priateľku, lekárku vo fabrike na stoličky thonetky v Bystřici pod Hostýnem. Má dom pri riečke. [autor: Gabriela Rothmayerová, kategória o kultúre] 29/2009 – Reklamný smog Reklama sa čoraz viac začína podobať na akúsi novodobú formu terorizmu. Nemožno pred ňou uniknúť, je všade. Prerušuje naše obľúbené filmy v televízii, zahlcuje e-mailové a poštové schránky a prostredníctvom bilbordov zacláňa vo výhľade. Pritom platí pravidlo, že čím viac reklamy, tým je menej účinná a tým viac jej musí byť. Ak neprejde reklamný trh podstatnou reformou, stratí svoj zmysel úplne. [autor: Michal Feik, kategória téma] 29/2009 – Vztýčený prostredník Z prostredia FBI prenikla informácia, že Usama bin Ládin úzko spolupracoval so Spojenými štátmi americkými, až do roku 2001. Pri mnohých operáciách, ktoré sa odohrávali od Číny až po sever Afriky, plnil vraj mnohokrát funkciu sprostredkovateľa. Takáto správa sa samozrejme neobjavila prvýkrát a vôbec neprekvapuje. Najmä preto, že klasická stratégia sveta studenej vojny „nepriateľ môjho nepriateľa je mojím priateľom“, používal každý vrátane USA. [autor: Peter Nedoroščík, kategória slovo vám] 29/2009 – Slovo Čitateľov Čo sa deje v štátnych lesoch Vždy som zastával názor – a dlhoročné skúsenosti práce v lesníctve ma v tom utvrdzovali – že štátne vlastníctvo lesov je z celospoločenského pohľadu najvhodnejšie. Pretože len štát môže a musí tlmiť bezuzdné drancovanie lesov s cieľom maximalizácie ziskov pri minime nákladov, čo je podstatou trhového hospodárstva. [autor: /, kategória slovo čitateľov] 29/2009 – Kultúrne tipy Japonské umenie v Kunst Haus Wien V Hundertwasserovom múzeu vo Viedni prebieha od 16. júla do 18. októbra 2009 výstava „Art Brut“ z Japonska – prehlidka prác pätnástich umeleckých autodidaktov, ktorí stoja v Japonsku na pokraji spoločnosti a často žijú v psychia­trických zariadeniach. Výsledkom špeciálneho spoločenského postavenia je netradičné vnímanie reality, čo vedie k prekvapujúcim spôsobom videnia sveta i intenzívnemu umeleckému prejavu. [autor: Silvia Ruppeldtová, kategória o kultúre] 29/2009 – Wifredo Lam Surrealizmus a indigenizmus na Kube Je známe, že keď autor surrealistického manifestu André Breton navštívil Mexiko a objavil tam obrazy dnes už aj u nás známej maliarky Fridy Kahlo, žasol nad ich surrealistickým nádychom nepodmieneným intelektuálnym francúzskym hnutím. Ten istý Breton napísal Pablovi Picassovi, že si všimol, že jeho záľuba v „primitívnych kultúrach“ je ovplyvnená priateľstvom s kubánskym maliarom Wifredom Lamom. [autor: Silvia Ruppeldtová, kategória o kultúre] 29/2009 – Obetné rituály technokracie Moravský sociológ Jan Keller sa stal známym najmä nekonvenčnými pohľadmi na sociálnu a ekologickú problematiku dnešného sveta. K jeho doterajším prácam teraz pribudla knižka, v ktorej reaguje na veľmi aktuálny stav, ktorý možno označiť ako postupné zneistenie spoločnosti. [autor: Igor Thurzo, kategória o trendoch] 29/2009 – Bombardovať !!! Treba veriť, že Mahmúd Ahmadinedžád nie je príliš precitlivený a depresia z toho, že mu západní lídri k znovuzvoleniu za iránskeho prezidenta odmietli zablahoželať, ho prejde už po niekoľkých psychoterapeutických sedeniach. [autor: Milan Šebo, kategória zahraničie] 29/2009 – Čo sa kde deje V USA pokračujú demonštrácie za zavadenie všeobecného zdravotného poistenia. V sídle súkromnej zdravotnej poisťovne v Iowe zatkli predminulý týždeň skupinu demonštrantov. Jeden zo zatknutých pre médiá povedal: „Napísali sme list riaditeľovi spoločnosti Johnovi Forsythovi a opýtali sa ho na jeho plat. Odpoveď sme nedostali. Odmietali sme odísť, kým neodpovedia na naše otázky, a namiesto odpovedí sme sa však dočkali zatknutia.“ [autor: /, kategória zahraničie] 29/2009 – Kirgizsko – prezidentské status quo Prezidentské voľby v Kirgizsku, ktoré sa konali 23. júla 2009 (vo štvrtok) mali jasného víťaza. Stal sa ním doterajší prezident Kurmanbek Bakijev, ktorý skoro desaťnásobnou prevahou hlasov porazil expremiéra Almazbeka Atambajeva. Bude to jeho druhé, a malo by byť aj posledné, volebné obdobie. [autor: Peter Stupavský, kategória zahraničie] 29/2009 – Stanovenie maximálnej mzdy Hospodárska kríza má minimálne jeden pozitívny efekt – diskusie o ekonomickej politike otvorila ideám, ktoré by boli ešte nedávno označené za „utopické“, či „šialené“. Jednou z nich je myšlienka zavedenia maximálnej mzdy. [autor: Matúš Holý, kategória zahraničie] 29/2009 – Obrana v reklamnom priestore Spotrebitelia ťahajú za kratší koniec Reklama je dôležitou súčasťou prezentácie výrobkov a služieb. Predstavuje osobitný druh komunikácie so zákazníkom. V dnešnom svete je s ňou však človek konfrontovaný prakticky na každom kroku. Možnosti, ako sa brániť systematickým snahám o masovú manipuláciu, sú obmedzené. Zdá sa, že bežný človek v tomto boji ťahá za kratší koniec. [autor: Jaroslav Hrenák , kategória téma] 29/2009 – Kontextová reklama neklesá V čom spočíva myšlienka kontextovej reklamy?

– Reklama by mala byť čo najbližšie k téme článku, ktorý internetový surfer práve číta, prípadne k záujmom čitateľa. Tak zabezpečíme, že inzerent osloví ľudí, ktorí majú záujem o jeho služby, a neobťažuje tých, ktorí záujem nemajú. [autor: Michal Feik, kategória téma] 29/2009 – Internetová reklama patrí k najlacnejším Sieť web2media vznikla okrem iného aj s cieľom získať viac prostriedkov na reklamu pre menšie weby. Podarilo sa to? – Áno, prostredníctvom webu už prinášame pravidelné kampane, od začiatku ich uz bolo vyše sedemdesiat. Rozpočty na jednotlivé kampane do siete sa postupne zvyšujú, ale ako aj iní veľkí hráči, ktorí sú už dlhšie obdobie na trhu internetovej reklamy, aj web2media potrebuje na to, aby boli rozpočty stále vyššie, istý čas. [autor: Michal Feik, kategória téma] 29/2009 – Moderní středověk Křesťanský „věk střední“ všeobecně uznával světce. Od jejich osudů se odvozovalo kde co (včetně skryté pornografie) a trh s pozůstatky příkladných následovníků Vykupitele kvetl. Takový slavný císař i král Karel IV. se významně podílel na obchodu s relikviemi. Úlomek z Kříže, lopatka svaté Kateřiny, čelist svatého „Dindindona“… Karlštejn měl, jak známo, uchovávat v bezpečí mocných zdí také tyto poklady. [autor: Pavel Kopecký, kategória o kultúre] 29/2009 – Samosprávy bez peňazí Prenos kompetencií zo štátnej správy na samosprávu je predmetom dlhodobého procesu decentralizácie verejnej správy. Celý tento proces sprevádzali od začiatku najmä finančné problémy. Tie sa stávajú ešte viditeľnejšími v čase, keď sa príjmy samospráv v dôsledku krízy znižujú. [autor: Monika Martišková, kategória o spoločnosti] 29/2009 – Rast búrz – falošné proroctvo Napríklad ešte začiatkom júla Hospodárske noviny (HN) informovali, že „ropa, ktorá pred pár dňami stála takmer 73 dolárov, sa v posledných dňoch zlacňuje“. A v prvý augustový týždeň to už vyzeralo naopak: „Cena ropy prudko rastie a prekročila hranicu 70 dolárov.“ Ale podľa novín je aj toto iba momentálny stav a odborníci predpovedajú, že ďalej k zdražovaniu nedôjde, dokonca je možné, že cena opäť klesne. [autor: Kamil Márovský, kategória o spoločnosti] 29/2009 – Nevšímajme si ZISKY bánk, ale PÁD úverov pre podnikateľov Zatiaľ čo sa v posledných týždňoch v súvislosti s bankami diskutuje najmä o výraznom prepade ich ziskov, oveľa závažnejšia informácia zostala akoby nepovšimnutá. Banky výrazne znižujú novoposkytnuté úvery. A to má na rozdiel od palcových titulkov novín o „dni, ktorý zlomil banky“, výrazne iný vplyv na ekonomiku. [autor: Michal Feik, kategória o spoločnosti] 29/2009 – Most do neznáma Úvodná „reklamná“ kampaň strany Híd – Most vyvoláva vážne obavy o zdravý úsudok jej predstaviteľov. Na národnosti pekára naozaj nezáleží, lenže je málo pravdepodobné, že by tento názor niekoho motivoval voliť práve Bugárovu stranu. Prvá komunikačná kampaň by predovšetkým mala ľuďom povedať, prečo strana vznikla. Čiže v čom je iná než ostatné. [autor: Pavol Podhorský, kategória o spoločnosti] 29/2009 – Mimochodom Zošrotovať niečo staré a dostať za to nové – to je niečo, čím nás súčasná kríza obohatila a čo bude ešte dlho mátať marketingových odborníkov. Niektoré firmy využili popularitu šrotovného a začali ho ponúkať na všetko možné od peňaženiek po oblečenie. Preto sa dá očakávať, že časom vznikne ucelený vedný odbor Šrotovné, kde sa budú teoreticky skúmať možnosti rozširovania jeho uplatnenia. [autor: /, kategória o spoločnosti] 29/2009 – Tým, čo zostali Je to strašné. Chlap v najlepších rokoch. V piatok sa rozlúčil so svojím dospievajúcim synom a odišiel poriadne oddýchnuť do Prahy. Viete si predstaviť, čo znamená voľný víkend pre človeka, ktorý drie pod zemou. Nečudo, že sa naspäť vrátil až v nedeľu neskoro večer. Ráno zasa skoro odchádzal do práce, takže sa so synom nestihol ani pozdraviť. V tej chvíli nevedel, že to už nikdy neurobí... [autor: Braňo Ondruš, kategória o spoločnosti]

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984