Veľký tresk a la KDH

Kresťanskí demokrati nám svojím nedávnym štrnásťbodovým "veľkým treskom" dali najavo, že Slovensko "nie je schopné väčšej fantázie, nie je schopné riskovať". Komplex opatrení, z ktorých prvé sa majú do parlamentu dostať v podobe návrhov zákonov v júni, zahŕňa zníženie miery nezamestnanosti, podporu bytovej výstavby a sankčné opatrenia.
Počet zobrazení: 1730

Kresťanskí demokrati nám svojím nedávnym štrnásťbodovým "veľkým treskom" dali najavo, že Slovensko "nie je schopné väčšej fantázie, nie je schopné riskovať". Komplex opatrení, z ktorých prvé sa majú do parlamentu dostať v podobe návrhov zákonov v júni, zahŕňa zníženie miery nezamestnanosti, podporu bytovej výstavby a sankčné opatrenia. Zníženie nezamestnanosti vychádza z redukcie odvodových povinností zamestnávateľov z 38 na 29 percent. Dá sa teda pomerne jednoducho dedukovať, že KDH má ísť akože o oživenie hospodárstva. Analytik Slovenskej sporiteľne Martin Barta podporujúci uvedené opatrenia tvrdí, že prijatie tohto programu by mohlo veľmi krátkodobo ohroziť štátny rozpočet, no jeho dlhodobé efekty budú významné. Pavol Hrušovský a jeho stranícki kolegovia si zrejme zobrali príklad od Zemanových sociálnych demokratov, akokoľvek neuveriteľne to znie pre tých, čo rozlišujú ideológie. V Česku totiž s "veľkým treskom"začal minister priemyslu a obchodu Miroslav Grégr oveľa skôr. Predstavitelia KDH by si však mali prečítať, čo hovorí na tento počin spolupracovník Európskej komisie Luc Bernard: "Grégr vyvoláva svojím nápadom veľkého tresku dojem, že chce pred voľbami vdýchnuť českej ekonomike falošnú dynamiku. V čase vysokého rozpočtového deficitu to pôsobí veľmi nedobre a negatívne." Veľký tresk považuje Bernard za predvolebnú vábničku, ktorá by podľa správnosti mala vyvolať ostražitú reakciu Českej národnej banky a sprísnenie menovej politiky. Nás do predvolebného boja pre zmenu vábia kresťanskí demokrati.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984